معاون عمراني استاندار همدان:

ظرفیت گردشگری و فرهنگی همدان به دنیا شناسانده شود


محمودرضا عراقی در نشست بین‌المللی نخبگان و سفیران فرهنگی پنج قاره جهان در همدان با بیان اینکه همدان با داشتن شرایط خاص اقلیمی تاریخی و گردشگری دارای شرایط خوبی در صنعت گردشگری است اظهار کرد: در بحث زیرساخت از ظرفیت قطار همدان ـ تهران و همدان ـ مشهد برخورداریم و در حال توسعه مسیرهای مواصلاتی به غرب کشور هستیم.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت گردشگری و فرهنگی همدان به دنیا شناسانده شود، گفت: ضمن ایجاد زیرساخت‌های توسعه گردشگری به مرور زمان باید تعداد توریست و زیرساخت‌ها همزمان رشد پیدا کند.

معاون امور عمرانی استانداری همدان ادامه داد: با برگزاری همایش‌های بین‌المللی باید گنجینه گردشگری همدان شناسانده شود که شهر جهانی لالجین یکی از مناطق است زیرا این شهر با ۱۵ هزار جمعیت به عنوان شهر جهانی سفال شناخته شده است.

وی با بیان اینکه مبل و منبت ملایر نیز ثبت ملی شده است بیان کرد: در تلاشیم انگور ملایر ثبت جهانی شود، در عرصه مشاهیر نیز برای ما وجود بوعلی سینا کافی است و همه جهان این دانشمند را می‌شناسند.

عراقی با بیان اینکه همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی شناخته شده که با وجود رقبانی قوی به این عنوان دست یافت؛ تصریح کرد: تمام سفرای کشورهای مختلف با حضور در همدان می‌توانند در تبادل فرهنگی نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش اهمیت فرهنگی دارد اما برگزاری اجلاس بین‌المللی گردشگری آبان‌ماه می‌تواند برای ما پیامد اقتصادی داشته باشد./فارس



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *