مدیر کل میراث فرهنگی همدان خبر داد

همدان میزبان چهلمین اجلاس جهانگردی جهان/ در آمادگی کامل هستیم


علی مالمیر در حاشیه برگزاری همایش بین‌المللی نخبگان و سفیران فرهنگی با بیان اینکه برگزاری این همایش بابی برای ایجاد ظرفیت گردشگری دینی است اظهار کرد: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین دارای ظرفیت ایجاد صنعت گردشگری در زمینه اقتصادی و فرهنگی است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که چرا اطلاع‌رسانی رویدادهای «همدان، ۲۰۱۸» خیلی دیر انجام می‌شود؟ گفت: معتقدم با وجود تراکم برگزاری این گونه همایش‌ها از اواخر سال گذشته، بزرگداشت مقام باباطاهر، برگزاری ۱۵۰ نوروزگاه، جشنواره ملی پویانمایی، نشست سفرا در تیرماه امسال و… هر همایش در زمان خود اطلاع‌رسانی به موقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: قرار است نمایندگان ۵۶ کشور جهان از پنج قاره جهان ظرف امروز و فردا از نقاط گردشگری همدان بازدید کنند.

وی ادامه داد: راهنمایان گردشگری که همگی بومی هستند به معرفی جاذبه‌های همدان خواهند پرداخت.

مالمیر با اشاره به حضور همدان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سال گذشته در سالن یک‌هزار و ۸۰۰ متری در تهران خاطرنشان کرد:در این نمایشگاه همدان به عنوان مقصد گردشگری کودک و خانواده معرفی شد و ۵۰ هزار جلد کتابچه نیز در قالب معرفی استان چاپ و در اختیار مراکز مهدکودک و پیش دبستانی در تهران قرار گرفت.

وی به دیگر برنامه‌های این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: حضور باستان‌شناسان برای معرفی میراث همدان و بازدید کودکان از اماکن گردشگری از برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی در دو سال گذشته بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه همدان به عنوان میزبان چهلمین اجلاس بین‌المللی جهانگردی در آبان ماه در آمادگی کامل به سر می‌برد، بیان کرد: برگزاری این اجلاس جهانی در ایران و همدان نشان مقبولیت کشور ما در جهان با وجود حجم فضاسازی استکبار علیه ماست.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *